فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

دانلود دانلود پاورپوینت بازی درمانی

بازی بازی درمانی انواع بازی فواید بازی اهداف بازی درمانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 610 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
دانلود پاورپوینت بازی درمانی

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

تعریف بازی

روبین،فاین و واندنبرگ(1983)،عنوان کرده اند برای اینکه فعالیتی را بازی نامید باید 5 ویژگی داشته باشد:

-فرد برای انجام آن دارای انگیزه درونی باشد.

-به صورت آزادانه انتخاب شود.

-خوشایند(لذت بخش) باشد.

-واقعیت گریز باشد.

-بازیکن در بازی شرکت فعال داشته باشد.

انواع بازی

پیاژه(1951) بازیها را به سه دسته مهارتی، نمادین و باقاعده تقسیم می کند.

لی(1991) بازیها را به سه دسته تجربه ای،خلاقانه و نمایشی تقسیم می کند.

تعریف بازی درمانی

بازی درمانی نوعی روش درمانی است که برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و در آن کودکان مشکلات و مسایل خود را در یک سطح خیالی و تصویری به وسیله عروسک ها، گل مجسمه سازی و وسایل دیگر آشکار می نمایند(مک ماهون،2005)

نوعی از روان درمانی کودکان است که به آنها کمک می کند تجارب،احساسات و مشکلات خویش را به وسیله بازی با عروسک ها، اسباب بازیها و دیگر وسایل بازی بیان و برون ریزی کنند. این کار با راهنمایی و نظارت درمانگری آموزش دیده انجام می شود(کارول،1997)

و در ادامه داریم:

تاریخچه بازی درمانی

فواید بازی

نظریه های بازی درمانی

اهداف بازی درمانی

ویژگی های رابطه کودک- مشاور

ویژگی های اتاق بازی درمانی

محدودیت های بازی درمانی

مهارت های مشاوره با کودک

فایل پاورپوینت 38 اسلاید


دانلود دانلود پاورپوینت (اضطراب-لکنت-CBT)

اضطراب لکنت CBT اضطراب در افراد لکنتی علل بالا رفتن میزان اضطراب اجتماعی مراحل CBT
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 625 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
دانلود پاورپوینت (اضطراب-لکنت-CBT)

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه

اختلال لکنت ایجاد کننده ی ناروانی در گفتار فرد و بروز در موقعیت های گفتاری بسیار شواهد زیادی مبنی بر موثر بودن درمان های آسیب شناسی گفتار در کودکان دچار لکنتاما در بزرگسالان دچار لکنت، در اکثر موارد، برطرف نشدن لکنت در تمامی موارد درمان لکنتآموزش شیوه های مختلف برای ایجاد الگوی گفتاری جدید با هدف ایجاد گفتار روان و تا حد امکان طبیعیدر اکثر موارد عدم موفقیت افراد در تثبیت الگوی جدید گفتاری

اضطراب در افراد لکنتی

44% از افراد دارای لکنت، دچار social phobia هستند

علل بالا رفتن میزان اضطراب اجتماعی :

تجارب منفی دوران کودکی
ترس از ارزیابی منفی توسط دیگران
کلیشه سازی وجود ویژگی های رفتاری خاص

در این افراد در جامعه افراد مضطرب و با نگرش های منفی اجتماعی نتیجه ی خوبی از درمان نمی گیرند در این افراد درمان تنها با ایجاد الگوی گفتاری جدید ممکن نیست.

نتیجه ی مطالعه ی جدید روی نتایج درمانی بازسازی گفتار به روش گفتار کشیده : دو سوم این افراد دچار انواعی از اختلالات سلامت روانی و در نتیجه عدم تثبیت اثرات بلند مدت درمان می باشند.

اضطراب اجتماعی روی لکنت تاثیر منفی می گذارد و به کارگیری الگوهای گفتاری جدید را در مرحله ی انتقال با مشکل مواجه می کند و در نتیجه در درمان لکنت شکست حاصل می گردد.

و.............

CBT چیست ؟

مخفف Cognitive Behavior Therapy (درمان شناختی رفتاری)توسط روانشناسان و روانپزشکان بالینی برای درمان دامنه ای از اختلالات شامل افسردگی، اسکیزوفرنی، اضطراب، اختلالات مربوط به تغذیه، و اختلال عملکرد جنسی و زناشویی و اختلالات مزمن و ناتوان کننده ی دیگرمورد استفاده قرار می گیرد.

و در ادامه داریم:

دلایل استفاده از CBT برای بزرگسالان دچار لکنت

قالب درمان

مراحل CBT

فایل پاورپوینت 26 اسلاید


دانلود دانلود پاورپوینت فضای مجازی و تهدیدها

فضای مجازی تهدیدها دستیابی غیرمجاز به داده‌ها و اطلاعات جرم‌انگاری در قانون جرایم رایانه‌ای
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1245 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 18
دانلود پاورپوینت فضای مجازی و تهدیدها

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

تهدیدهای موجود

در جهان متمدن، در قرن بیست و یکم، زندگی همه، کم و بیش بر اطلاعات و داده‌های رایانه‌ای مبتنی بوده یا هرکس با چنین مفاهیمی مرتبط است. شرکت‌ها، سازمان‌ها و دولت‌ها از داده‌های رایانه‌ای در مدیریت و تعامل با دیگران استفاده می‌نمایند. از حیث نوع، تحدید خاصی بر آنها وجود ندارد. چراکه این داده‌ها ممکن است شامل نام، روابط خانوادگی، اطلاعات تماس‌ها، سوابق رسمی مانند شماره حساب، سرمایه‌گذاری و.. باشد.

اینکه بدون این اطلاعات یا در فرض ایمن نبودن فرایند، چه چیزی در انتظار بشر مترقی خواهد بود، بحث دیگری است. آنچه اهمیت دارد این است که رویه موجود، چه راهکاری برای حمایت از اطلاعات افراد در فضایی که بی‌احتیاطی در آن می‌تواند أسف‌بار باشد، ارایه داده‌ است. زمانی که کاربری، اطلاعات یا پایگاه اینترنتی یا رایانه‌ای متعلق به دیگری را هک کرده یا از آن استفاده غیرمجاز می‌کند، تمامی اهداف و نتایج طرفی که اطلاعات وی هک شده، به یغما می‌رود و فقدان حمایت در فرض ناشناسی یا تهیدستی نابغه‌ی بزهکار، نتیجه‌ای جز ایجاد اختلال در امور معمول چنان زیاندیده‌ای نخواهد داشت.

در میان این خطرات آشکار، شخص ممکن است قربانی سرقت هویت شده و شهرت و اعتبار وی از دست رفته و خسارات جبران‌ناپذیری به لحاظ مالی، روانی، عاطفی و حتی از دست رفتن فرصت‌ها را متحمل شود. نسنجیده بودن اقدامات پیشگیری یا حمایت، یا اساساً فقدان چنین راهکارهایی، می‌تواند آینده روابط افراد را در فضای مجازی در معرض خطر قرار دهد.

و در ادامه داریم:


علل دستیابی غیرمجاز به داده‌ها و اطلاعات

ضمانت اجرای نقض امنیت

بحث انتقادی: وجود قانون کافی نیست

طرح کلی قانون جرایم رایانه‌ای

جرم‌انگاری در قانون جرایم رایانه‌ای
پیشنهادها و راهکارها

فایل پاورپوینت 18 اسلاید


دانلود دانلود پاورپوینت فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان

فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان انیمیشن کارتون و بازی ها اهمیت ابزارها و رسانه ها در فرهنگ
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1599 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
دانلود پاورپوینت فضای دیجیتال و مجازی کودکان و نوجوانان

فروشنده فایل

کد کاربری 12271

مقدمه:
مقام معظم رهبری : جمله‌ای راجع به مسئله کودکان و نوجوانان عرض کنم: حقیقتاً باید بگویم که اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسئله کودک و نوجوان را آن‌چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند، من خیال می‌کنم خیلی از آنهایی که مسئولند، از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسئله بپردازند. امروز قضیه تربیت کودک و نوجوان، با گذشته‌های دور ـ حتی با گذشته‌های نه چندان دور، مثلاً با بیست سال پیش ـ خیلی تفاوت کرده است. ما می‌خواهیم از این نسلی که امروز مثل ماده خامی و مثل ذخیره‌ای در اختیار یکایک ماست، چه ساخته شود؟ آینده‌ای را که آنها خواهند ساخت و پرداخت و پیش برد، چگونه تصویر کرده‌ایم؟ اگر حقیقتاً به آرمان‌های اسلامی و ملی و عظمت ایران و ایرانی و جبران راهی که دست‌های استبداد سیاه در این صدوپنجاه سال، دویست سال اخیر ما را در آن کشانده است، فکر می‌کنیم؛ اگر اینها برایمان مهم است و به آینده به معنای حقیقی کلمه اهمیت می‌دهیم، پس بایستی به تربیت کودک و نوجوان خیلی بپردازیم؛
یکی از حوزه‌های مهم پدافند غیرعامل از دیدگاه حفظ سرمایه‌های معنوی، مقابله با جنگ نرم و تصرف روح و ذهن ملت بدون استفاده از جنگ‌افزارهای نظامی و نیز مقابله با فعالیت‌های براندازی نرم و انقلاب‌های مخملی است که به تصدیق اندیشمندان مدرن، در برهه‌ی کنونی جایگزین جنگ و توپ و تانک شده است. در این عرصه، پدافند غیرعامل فرهنگی جایگاه ویژه‌ای می‌یابد.
بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن ها و نرم افزارها در دنیای امروز جایگاهی فراتر از سرگرمی صرف یافته است و به‌عنوان یک رسانه‌ی مهم و استراتژیک که مفاهیم مورد نظر سازندگانش را به درون خانواده‌ها و ذهن و فکر مخاطبانش می‌برد شناخته شده است؛ به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود از سال 2020 رسانه‌ی حاکم بر دنیا تولیدات رایانه‌ای خواهد بود. تولید ملّی از یک سو می‌تواند به‌عنوان سدّی در مقابل تهاجم فرهنگی عمل کند و از سوی دیگر، عاملی برای فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر برای آزمودن راه‌کارهای پدافند غیرعامل و نیز ایجاد آمادگی در مقابل سوانح مختلف باشد.
تولید ملی با تکیه بر فرهنگ اسلامی، هویت دینی و ملی، خلاقیت و ابتکار می تواند جایگزینی هوشمند و مطمئن برای کودکان و نوجوانان ما باشد.
جهان امروز
فرصت‌ها و تهدیدهای فرهنگی موجود در هر تمدن و کشوری پتانسیل شگرفی در تعالی و سقوط یک جامعه دارد از این جهت آسیب‌شناسی فرهنگی، یکی از اصول قطعی و خدشه‌ناپذیر در هر جامعه ای محسوب می‌شود. هم اکنون ایالت متحده آمریکا به عنوان دارنده قوی‌ترین سیستم رسانه‌ای با تولید سالانه هزاران قطعه موسیقی،انیمیشن، بازی، سریال و آثار سینمایی، در تئوریزه کردن اندیشه خود یکه‌تاز است.
این آثار رسانه‌ای به عنوان یکی از اثرگذارترین ابزار آلات فرهنگی در گستراندن اهداف ایالت متحده نقش پر رنگی را ایفا می‌کند، در این راستا انیمیشن ها و بازی ها به عنوان ابزاری سرگرم‌کننده و پرطرفدار که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است از بالاترین ظرفیت برای شکل دادن به فرهنگ عمومی یک جامعه برخوردار است.
استودیوهای انیمیشن پیکسار (Pixar Animation Studios ) را می‌توان یکی
از پیش‌قراولان انیمیشن‌سازی دانست که در سال 1986 میلادی توسط
استیو جابز و ادوین کتمول تأسیس شد.
و در ادامه داریم:
انیمیشن، کارتون و بازی ها
اهمیت ابزارها و رسانه ها در فرهنگ
فایل پاورپوینت 20 اسلاید

دانلود پاورپوینت انواع یادگیری در روانشناسی

یادگیری فرایند تغییر و اصلاح کم و بیش دایمی در رفتار استکه در نتیجه فعالیت او یا از طریق مشاهده،در وی ایجاد می شود
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 145 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
پاورپوینت انواع یادگیری در روانشناسی

فروشنده فایل

کد کاربری 23094

یادگیری چیست؟

n معروف ترین تعریفها، تعریفی است که به وسیله کیمبل، پیشنهاد شده است : یادگیری (learning)، تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری (رفتار بالقوهbehavioral potentiality ) که در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می دهد. این تعریف را با دقت بیشتری بررسی می کنیم، نخست اینکه یادگیری همواره باید قابل انتقال به رفتار مشاهده پذیر باشد. یادگیرنده (learner) قادر به انجام کاری خواهد بود که پیش از یادگیری نمی توانست آن را انجام دهد. دوم اینکه این تغییر رفتاری نسبتا پایدار است؛ یعنی نه موقتی و نه ثابت است. سوم، تغییر در رفتار الزاما نباید بالافاصله بعد از تجربه یادگیری رخ دهد.چهارم، تغییر در رفتار از تجربه یا تمرین ناشی می شود و پنجم، اینکه تجربه یا تمرین باید تقویت شود.

n یادگیری در انسان میتواند بخشی از فرایند تحصیل، توسعه فردی، و تمرینات باشد که ممکن است هدفمند یا به وسیله انگیزش انجام شود. مطالعه ی اینکه یادگیری چگونه رخ می دهدد بخشی ازروان‌شناسی تربیتی، عصب روانشناسی، تئوری آموزش و علوم پرورشی میباشد. یادگیری ممکن است در نتیجه ی خوگیری یا شرطی‌شدن کلاسیک (همانطور که در بسیاری از تیره های جنبندگان دیده شده است) انجام شود یا اینکه میتواند نتیجه ی کارهای پیچیده ای نظیر بازی (که صرفا در جنبندگان هوشمند دیده شده است) باشد. یادگیری ممکن است خودآگاه یاناخودآگاه انجام شود. یادگیری اینکه یک رویداد ناگوار، فرارناپذیر است و نمیشود از آن پیشگیری کرد درماندگی آموخته‌شده نامیده میشود. شواهدی وجود دارد که در انسان، در هنگام جنینی یادگیری در 32 هفته پس از باروری شروع میشود، که گویای این میتواند باشد که دستگاه عصبی مرکزی به اندازه ی کافی توسعه یافته است و آماده است تا حافظه شروع به کار کند