دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 610 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 38 |
تعریف بازی
روبین،فاین و واندنبرگ(1983)،عنوان کرده اند برای اینکه فعالیتی را بازی نامید باید 5 ویژگی داشته باشد:
-فرد برای انجام آن دارای انگیزه درونی باشد.
-به صورت آزادانه انتخاب شود.
-خوشایند(لذت بخش) باشد.
-واقعیت گریز باشد.
-بازیکن در بازی شرکت فعال داشته باشد.
انواع بازی
پیاژه(1951) بازیها را به سه دسته مهارتی، نمادین و باقاعده تقسیم می کند.
لی(1991) بازیها را به سه دسته تجربه ای،خلاقانه و نمایشی تقسیم می کند.
تعریف بازی درمانی
بازی درمانی نوعی روش درمانی است که برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرد و در آن کودکان مشکلات و مسایل خود را در یک سطح خیالی و تصویری به وسیله عروسک ها، گل مجسمه سازی و وسایل دیگر آشکار می نمایند(مک ماهون،2005)
نوعی از روان درمانی کودکان است که به آنها کمک می کند تجارب،احساسات و مشکلات خویش را به وسیله بازی با عروسک ها، اسباب بازیها و دیگر وسایل بازی بیان و برون ریزی کنند. این کار با راهنمایی و نظارت درمانگری آموزش دیده انجام می شود(کارول،1997)
و در ادامه داریم:
تاریخچه بازی درمانی
فواید بازی
نظریه های بازی درمانی
اهداف بازی درمانی
ویژگی های رابطه کودک- مشاور
ویژگی های اتاق بازی درمانی
محدودیت های بازی درمانی
مهارت های مشاوره با کودک
فایل پاورپوینت 38 اسلاید
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 625 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 26 |
مقدمه
اختلال لکنت ایجاد کننده ی ناروانی در گفتار فرد و بروز در موقعیت های گفتاری بسیار شواهد زیادی مبنی بر موثر بودن درمان های آسیب شناسی گفتار در کودکان دچار لکنتاما در بزرگسالان دچار لکنت، در اکثر موارد، برطرف نشدن لکنت در تمامی موارد درمان لکنتآموزش شیوه های مختلف برای ایجاد الگوی گفتاری جدید با هدف ایجاد گفتار روان و تا حد امکان طبیعیدر اکثر موارد عدم موفقیت افراد در تثبیت الگوی جدید گفتاری
اضطراب در افراد لکنتی
44% از افراد دارای لکنت، دچار social phobia هستند
علل بالا رفتن میزان اضطراب اجتماعی :
در این افراد در جامعه افراد مضطرب و با نگرش های منفی اجتماعی نتیجه ی خوبی از درمان نمی گیرند در این افراد درمان تنها با ایجاد الگوی گفتاری جدید ممکن نیست.
نتیجه ی مطالعه ی جدید روی نتایج درمانی بازسازی گفتار به روش گفتار کشیده : دو سوم این افراد دچار انواعی از اختلالات سلامت روانی و در نتیجه عدم تثبیت اثرات بلند مدت درمان می باشند.
اضطراب اجتماعی روی لکنت تاثیر منفی می گذارد و به کارگیری الگوهای گفتاری جدید را در مرحله ی انتقال با مشکل مواجه می کند و در نتیجه در درمان لکنت شکست حاصل می گردد.
و.............
CBT چیست ؟
مخفف Cognitive Behavior Therapy (درمان شناختی رفتاری)توسط روانشناسان و روانپزشکان بالینی برای درمان دامنه ای از اختلالات شامل افسردگی، اسکیزوفرنی، اضطراب، اختلالات مربوط به تغذیه، و اختلال عملکرد جنسی و زناشویی و اختلالات مزمن و ناتوان کننده ی دیگرمورد استفاده قرار می گیرد.
و در ادامه داریم:
دلایل استفاده از CBT برای بزرگسالان دچار لکنت
قالب درمان
مراحل CBT
فایل پاورپوینت 26 اسلاید
دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1245 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
تهدیدهای موجود
در جهان متمدن، در قرن بیست و یکم، زندگی همه، کم و بیش بر اطلاعات و دادههای رایانهای مبتنی بوده یا هرکس با چنین مفاهیمی مرتبط است. شرکتها، سازمانها و دولتها از دادههای رایانهای در مدیریت و تعامل با دیگران استفاده مینمایند. از حیث نوع، تحدید خاصی بر آنها وجود ندارد. چراکه این دادهها ممکن است شامل نام، روابط خانوادگی، اطلاعات تماسها، سوابق رسمی مانند شماره حساب، سرمایهگذاری و.. باشد.
در میان این خطرات آشکار، شخص ممکن است قربانی سرقت هویت شده و شهرت و اعتبار وی از دست رفته و خسارات جبرانناپذیری به لحاظ مالی، روانی، عاطفی و حتی از دست رفتن فرصتها را متحمل شود. نسنجیده بودن اقدامات پیشگیری یا حمایت، یا اساساً فقدان چنین راهکارهایی، میتواند آینده روابط افراد را در فضای مجازی در معرض خطر قرار دهد.
و در ادامه داریم:
علل دستیابی غیرمجاز به دادهها و اطلاعات
ضمانت اجرای نقض امنیت
بحث انتقادی: وجود قانون کافی نیست
طرح کلی قانون جرایم رایانهای
فایل پاورپوینت 18 اسلاید
دسته بندی | معارف اسلامی |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1599 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | pptx |
حجم فایل | 145 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 42 |
یادگیری چیست؟
n معروف ترین تعریفها، تعریفی است که به وسیله کیمبل، پیشنهاد شده است : یادگیری (learning)، تغییر نسبتا پایدار در توان رفتاری (رفتار بالقوهbehavioral potentiality ) که در نتیجه تمرین تقویت شده رخ می دهد. این تعریف را با دقت بیشتری بررسی می کنیم، نخست اینکه یادگیری همواره باید قابل انتقال به رفتار مشاهده پذیر باشد. یادگیرنده (learner) قادر به انجام کاری خواهد بود که پیش از یادگیری نمی توانست آن را انجام دهد. دوم اینکه این تغییر رفتاری نسبتا پایدار است؛ یعنی نه موقتی و نه ثابت است. سوم، تغییر در رفتار الزاما نباید بالافاصله بعد از تجربه یادگیری رخ دهد.چهارم، تغییر در رفتار از تجربه یا تمرین ناشی می شود و پنجم، اینکه تجربه یا تمرین باید تقویت شود.
n یادگیری در انسان میتواند بخشی از فرایند تحصیل، توسعه فردی، و تمرینات باشد که ممکن است هدفمند یا به وسیله انگیزش انجام شود. مطالعه ی اینکه یادگیری چگونه رخ می دهدد بخشی ازروانشناسی تربیتی، عصب روانشناسی، تئوری آموزش و علوم پرورشی میباشد. یادگیری ممکن است در نتیجه ی خوگیری یا شرطیشدن کلاسیک (همانطور که در بسیاری از تیره های جنبندگان دیده شده است) انجام شود یا اینکه میتواند نتیجه ی کارهای پیچیده ای نظیر بازی (که صرفا در جنبندگان هوشمند دیده شده است) باشد. یادگیری ممکن است خودآگاه یاناخودآگاه انجام شود. یادگیری اینکه یک رویداد ناگوار، فرارناپذیر است و نمیشود از آن پیشگیری کرد درماندگی آموختهشده نامیده میشود. شواهدی وجود دارد که در انسان، در هنگام جنینی یادگیری در 32 هفته پس از باروری شروع میشود، که گویای این میتواند باشد که دستگاه عصبی مرکزی به اندازه ی کافی توسعه یافته است و آماده است تا حافظه شروع به کار کند