فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

دانلود پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)

پرسشنامه-راهبردهای-انگیزشی-برای-یادگیری-(mslq)
پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ)
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 6
حجم فایل: 115 کیلوبایت
قیمت: 20000 تومان

توضیحات:
دانلود پرسشنامه با موضوع راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) ،
در قالب doc و در 6 صفحه، قابل ویرایش.


معرفی پرسشنامه:
در این پژوهش برای جمع¬آوری داده¬ها مربوط به متغیر باورهای انگیزشی از پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری  (MSLQ) پینتریج و دی¬گروت (1990) استفاده شده است که شامل دو بخش باورهای انگیزشی (25ماده) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) می¬باشد و مجموع ماده¬های این مقیاس 47 ماده است مقیاس باورهای انگیزشی (25ماده)، سه خرده آزمون، خودکارآمدی، ارزش¬گذاری درونی و اضطراب امتحان را شامل می¬شود و مقیاس راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (22ماده) نیز دارای دو خرده آزمون استفاده از راهبردهای شناختی و خودتنظیمی می¬باشد.
این پرسشنامه توسط پینتریج و دی¬گروت (1990) برای اندازه¬گیری انگیزش و استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی یادگیرندگان تهیه شده است. ماده¬های این پرسشنامه از نوع آزمون «بسته پاسخ» پنج گزینه¬ای است (از کاملاً مخالفم =1، تا کاملاً موافقم=5)
پینتریج و دی¬گروت برای بررسی پایانی روایی پرسشنامه راهبردهای یادگیری انگیزشی، از روش تحلیل عواملی استفاده کردند و پنج عامل را مشخص کردند. مقیاس خودکارآمدی (83/0)، ارزش¬گذاری درونی (87%)، اضطراب امتحان (75/0)، استفاده از راهبردهای شناختی (83/0)، و خود نظم¬دهی (74/0)، هم چنین موسوی نژاد (1376) پایانی کل آزمون را با استفاده از روش آلفای کرو نباخ 82/0 گزارش کرده است.
در تحقیق حسینی رامشه (1377)، گویه¬های مورد استفاده در تحقیق پینتریج و دی¬گروت (1990) بدون اینکه وضعیت روایی آنها تغیر یابد به بیان دیگری مطرح شده است و MSLQ  با 47 گویه در دو بخش باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری مورد تحلیل عامل قرار گرفت. بدین ترتیب که ابتدا گویه¬های مربوط به باورهای انگیزشی به روش چرخشی واریماکس و بعد از آن با چرخش ایلیمن تحلیل شد. پس از حذف گویه¬های نامربوط، سه عامل اضطراب امتحان، خودکارآمدی و ارزش¬گذاری استخراج شد. گویه¬های مربوط به اضطراب امتحان (77/0) شامل 6 گویه بیان¬گر حالات عاطفی و هیجانی دانش¬آموز در هنگام انجام امتحان و یا هنگام پرسش معلم، 7 گویه مربوط به خودکارآمدی بودن (68/0).
گویه¬ها که در دو عامل مجزا بار عاملی داشته¬اند. به جهت قرابت گویه¬ها، این دو عامل خودکارآمدی نام گرفته¬اند (مثلاً می¬دانم که مطالب درسی را می¬توانم یاد بگیرم) و 4 گویه دیگر به ارزش¬گذاری درونی (41/0) مربوط بود که اهمیت و جذابیت دروس را می¬سنجد (مثلاً، من حتی درس¬هایی را هم که در آن ضعیفم، دوست دارم).
در تحلیل عوامل گویه¬های مربوط به راهبردهای یادگیری نیز سه عامل راهبردهای شناختی سطح بالا، سطح پایین و خود نظم¬دهی استخراج گردید.
راهبردهای شناختی سطح بالا (68/0) و راهبردهای بسط دهی و سازمان¬دهی را شامل می¬شود که بیان¬گر تونایی طبقه¬بندی و سازمان¬دهی اطلاعات جدید و مرتبط کردن آن اطلاعات به دانش قبلی بود.
راهبردهای شناختی بسط پایین (64/0)، دو عامل مجزا راهبرد مرور ذهنی و یادداشت برداری را شامل می¬شود. همانند تحقیق پینتریج و دی¬گروت (1990) و موسوی¬نژاد (1376) دو سازه راهبردهای فراشناختی و راهبردهای نظارت بر تلاش از هم دیگر مجزا نشدند. بنابراین ترکیب این دو سازه طبق نام¬گذاری محققان قبلی در پژوهش حسینی رامشه نیز خودنظم¬دهی (55/0) نام گرفت. به طور خلاصه حسینی رامشه (1377) در تحقیق خود، راهبردهای یادگیری خود نظم داده شده در دو بخش باورهای انگیزشی (اضطراب امتحان، خودکارآمدی و ارزش¬گذاری درونی) و راهبردهای یادگیری (راهبردهای شناختی سطح بالا، راهبردهای شناختی سطح پایین، خودنظم¬دهی) مورد بررسی قرار گرفت. پایایی پرسشنامه در این پژوهش با استفاده از محسبه ضریب آلفای کرونباخ انجام گرفت. پایایی کل پرسشنامه برابر با (64/0) و برای هر کدام از مقیاس های باورهای انگیزشی (75/0)، ارزش گذاری درونی (75/0)، اضطراب امتحان (84/0)، استفاده از راهبرد شناختی (81/0) و خود نظم دهی (73/0) محاسبه شد.

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

خرید پرسشنامه سبک ابراز هیجان

پرسشنامه-سبک-ابراز-هیجان
پرسشنامه سبک ابراز هیجان
فرمت فایل دانلودی: .doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 2
حجم فایل: 48 کیلوبایت
قیمت: 20000 تومان

توضیحات:
دانلود پرسشنامه با موضوع سبک ابراز هیجان،
در قالب doc و در 2 صفحه، قابل ویرایش.


معرفی آزمون:
این پرسشنامه دارای سه زیر مقیاس با سه پرسشنامه متفاوت  است:
1) پرسشنامه ابراز گری هیجان: کینگ و امونز(1990) به منظور بررسی اهمیت نقش ابراز هیجان در سلامت این پرسشنامه را طراحی نمودند پرسشنامه ابراز گری هیجان 3 مولفه و 16 ماده دارد 7 ماده آن مربوط به مولفه ابراز هیجان مثبت 5 ماده آن مربوط به مولفه ابراز صمیمیت، و 4 ماده آن مربوط به مولفه ابراز هیجان منفی است . اعتبار این مقیاس با استفاده از روش همسانی درونی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد و مقدار آن برای کل مقیاس و زیر مقیاس های ابراز هیحان مثبت، ابراز صمیمیت، و ابراز هیجان منفی به ترتیب 68%، 65%،59%، 68% به دست آمده است و بیانگر آن است که مقیاس مذکور دارای همسانی درونی بالا و معناداراست.(رفیعی نیا و همکاران 1385).

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

دانلود پاورپوینت روز جهانی آگاهی افزایی اتیسم

پاورپوینت روز جهانی آگاهی افزایی اتیسم

پاورپوینت روز جهانی آگاهی افزایی اتیسم دارای 20 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات20
حجم4431 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروان شناسی
  ادامه مطلب ...

خرید پاورپوینت اختلالات جنسی در سوء مصرف کنندگان مواد


پاورپوینت اختلالات جنسی در سوء مصرف کنندگان مواد

پاورپوینت پاورپوینت اختلالات جنسی در سوء مصرف کنندگان مواد دارای 49 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات49
حجم2772 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروان شناسی
  ادامه مطلب ...

خرید پاورپوینت اختلال وسواس فکری عملی (OCD)

پاورپوینت اختلال وسواس فکری عملی (OCD)

پاورپوینت اختلال وسواس فکری عملی (OCD) دارای 14 اسلاید با ظاهری زیبا ، متفاوت ، مفید، مختصر و قابل ویرایش می باشد.


مشخصات فایل
تعداد صفحات14
حجم538 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیروان شناسی
  ادامه مطلب ...