فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

پژوهش تعاریف ومفاهیم عدالت سازمانی


پژوهش-تعاریف-ومفاهیم-عدالت-سازمانی
پژوهش تعاریف ومفاهیم عدالت سازمانی
فرمت فایل دانلودی: .docx
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 19
حجم فایل: 60 کیلوبایت
قیمت: 25000 تومان

توضیحات:
دانلود تحقیق با موضوع تعاریف ومفاهیم عدالت سازمانی،
در قالب word و در 19 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن:
در ادبیات سازمان و مدیریت، واژه عدالت ابتدا توسط گرین برگ  (1987) بکار گرفته شد. به نظر گرین برگ عدالت با ادراک و تلقی کارکنان از انصاف کاری مرتبط است. گرین این واژه را برای تشریح و تفسیر نقش انصاف در محیط کاری بکار برده است. طبقه بندی هایی که اغلب در گذشته برای عدالت مطرح می شدند در بردارنده دو بعد عدالت توزیعی و عدالت رویه ای بودند. در سال 1986 بعد سومی توسط بیس و مواگ  تحت عنوان عدالت مراوده ای معرفی گردید. به طور کلی می توان گفت پس از سال 1990 فصل جدیدی از مطالعات در مورد عدالت سازمانی آغاز شد که نتیجه آن شناخت سه نوع عدالت توزیعی، رویه ای و مراوده ای بود. کالکویت  در سال (2001) عدالت مراوده ای را به دو بعد مجزا تقسیم نمود و آن دو بعد را عدالت بین فردی و عدالت اطلاعاتی نامید (یعقوبی و همکاران، 1392: 33-34). تحقیقات بر روی عدالت سازمانی بعنوان ادراک افراد از رعایت انصاف در سازمان، اساسا بر دو عامل استوار است: افراد چگونه درک می کنند که در سازمان عدالت رعایت می شود؛ و پیامدهای چنین ادراکی چه می تواند باشد. بالا بودن عدالت سازمانی به این معناست که افراد درون سازمان به این درک رسیده اند که آنچه را که شایسته آن هستند، دریافت می کنند (ورودی آنها به سازمان با آنچه که آنها از سازمان دریافت می کنند، متناسب است)، قوانین وضع شده برای آنها منصفانه است، و سایر افراد بویژه سرپرستانشان با آنها با عدالت رفتار می کنند (سرپرستان قابل اعتماد و قابل احترام هستند) (الووینو و همکاران ، 2013: 40).

-عدالت
عدالت یا انصاف، مفهومی که در تحقیقات سازمانی بسیار مورد مطالعه قرار گرفته است، پایه و اساس انواع روابط و مبادلات اقتصادی و اجتماعی است. در بحث سازمانی، ضرورت حفظ قدرت رقابت، سازمانها را وادار کرده تا وارد روابط بلندمدت شوند. رعایت انصاف و عدالت بحث مهمی در روابط بلندمدت محسوب می شود چرا که دو شریک نیازمند همکاری در برخی زمینه ها و استفاده از توانایی ها و منابع مالی یکدیگر جهت دستیابی به اهداف و منافع متقابل هستند. عدم رعایت عدالت ممکن است به این روابط آسیب زده و یا به آن خاتمه بخشد (لیو و همکاران ، 2012: 355).
عدالت مفهومی است که به خصلتها و خُلقیات کلامی و رفتاری انسانها معطوف است و در طول تاریخ خلقت برای بشر مفهومی آرمانی محسوب می شده است . از این جهت، مفهومی نامحدود به زمان و مکان و جهانشمول است. ارسطو، فیلسوف معروف یونانی، عدل را هشت نوع می داند.
 عدل عام (یعنی مطلق درستکاری و راستی).
عدل خاص (یعنی هر کس در جامعه هایی که از افراد برابر و آزاد تشکیل شده است، با همنوعان خود از روی انصاف و یکسان بینی رفتار نماید).
عدل توزیعی (یعنی تقسیم منصبها، پاداشها، احترامات و دیگر مزایای اجتماعی در میان افراد بر اساس شایستگی).
و . . .


فهرست مطالب:
مقدمه
عدالت
عدالت سازمانی
اصول عدالت سازمانی
انواع عدالت سازمانی
رویکردهای عدالت توزیعی
ویژگی های عدالت رویه ای
نظریه های عدالت رویه ای
رفرنس درون متنی دارد
منابع

دانلود فایل
پرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.