فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

پاورپوینت آشنایی با روانشناسی تجربی


پاورپوینت آشنایی با روانشناسی تجربی

پاورپوینت آشنایی با روانشناسی تجربی در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات33
حجم4166 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت
  
توضیحات کامل

پاورپوینت آشنایی با روانشناسی تجربی در 33 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

فهرست مطالب

چکیده

آغاز روان‌شناسی علمی

رویکردهای گوناگون در روان‌شناسی

روان‌شناسی تجربی چیست؟

معایب و محاسن روش تجربی

رشته های علم روانشناسی

پژوهش در روانشناسی تجربی

آزمون های روان سنجی

نتیجه‌گیری

 

بخشی از متن

چکیده

در این مبحث به تعریف روان‌شناسی تجربی خواهیم پرداخت. سپس به بیان مختصری از تاریخچه‌ی آن اشاره خواهد شد. بعد از آن به شکل‌گیری برخی مکاتب روان‌شناسی خواهیم پرداخت و سپس و در نهایت به محاسن ومعایب آن اشاره خواهیم کرد.

امروزه، روان‌شناسی آزمایشی به‌عنوان رشته‌ای از علم روان‌شناسی و در ارتباط نزدیک با زیست‌شناسی، فیزیولوژی، نورولوژی و ... مطرح می‌شود. در این نوع روان‌شناسی، مباحث ویژه‌ای مانند ادراک، حافظه، انگیزش و یادگیری با استفاده از روش آزمایش، در شرائط کنترل‌شده‌ی آزمایش‌گاهی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. گر‌چه روان‌شناسی آزمایشی (تجربی) در مقایسه با سایر علوم تاریخچه‌ی کوتاه‌تری دارد و هنوز مراحل نوزادی خود را در این مدّت سپری می‌کند ولی روش‌های آزمایشی که مطرح می‌کند در طبقه‌بندی افراد از لحاظ دقّت، هوش، شنوایی، بینایی و .... مفید و مؤثّر است.

اگر در آن زمان قلمرو روان‌شناسی آزمایشی محدود به موضوع‌هایی نظیر احساس و ادراک، یادگیری و حافظه بود امروزه وضعیّت کاملا ً تغییر کرده است و قلمرو پژوهش در روان‌شناسی آزمایشی بسیاری از موضوع‌های روان‌شناختی نظیر روان‌شناسی اجتماعی،‌روان‌شناسی محیط و غیره را در‌برمی‌گیرد.

روش. کاربرد روش آزمایش معیار علم روان‌شناسی به‌عنوان یک علم مستقل است که ابتدا توسّط ویلهلم وونت در اوّلین آزمایش، به‌عنوان یک روش علمی، به‌منظور بررسی روابط موجود میان متغیّرها و ردّ و قبول فرضیّه به‌کار برده می‌شود آزمایش‌گاه روان‌شناسی در سال 1879 به‌کار برده شد. پس از تحوّل و پیش‌رفت این علم، با انقلاب رفتارگرایی در روان‌شناسی و رویکرد گشتالت، از این روش برای مطالعه‌ی رفتار موجود زنده و تفکّر به‌عنوان کنش مغز استفاده‌ی بسیار شده است. اگرچه موضوع روان‌شناسی به‌مراتب پیچیده‌تر از موضوع سایر علوم طبیعی است و برخی پدیده‌های روانی را نمی‌توان با روش آزمایش مطالعه کرد، ولی انجام مطالعات منظّم و استفاده از آزمون‌های روان‌سنجی معتبر در روش بالینی، در شرائط کنترل‌شده نیز یک روش آزمایشی است که برخی آن‌را "روش تجربی" نامیده‌اند. به همین دلیل به‌نظر برخی از روان‌شناسان این روش را از روش آزمایش و روان‌شناسی آزمایشی متمایز می‌دانند. امروزه بر اساس نظریّه‌ی اخبار و پردازش اطّلاعات، مباحث روان‌شناسی شناختی با استفاده از دستاوردهای علوم اعصاب (نوروساینس) در چارچوب روان‌شناسی آزمایشی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. در این دیدگاه روان‌شناسی آزمایشی به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از علوم اعصاب، در کنار روان‌شناسی زیستی، روان‌شناسی فیزیولوژیک، نوروپسیکولوژی، سیبرنتیک و ... مطرح می‌شود که موضوع آن رفتار و تفکّر به‌عنوان کنش عصب مرکزی و مغز است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.