فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

فایل ها 071

فایل,جزوه,سوال دانشگاهی,پاورپوینت

پاورپوینت چیستی جرم در بازار

پاورپوینت چیستی جرم در بازار

پاورپوینت چیستی جرم در بازار در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم4221 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیپاورپوینت
  
توضیحات کامل

پاورپوینت چیستی جرم در بازار در 24 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش آماده ارائه با اسلایدشو با فرمت pptx و رعایت تمامی استانداردهای زبان فارسی

 

 

فهرست مطالب

مقدمه

جاذبه های جرم شناختی مؤثر در بزهکاری در بازار

نظریه انتخاب عقلانی

نظریه ازهم گسیختگی (بی سازمانی) اجتماعی

نظریه فعالیت عادی

عامل اقتصادی

نظریه انحراف فرهنگی

 

بخشی از متن

مقدمه

به طور کلی ارتکاب جرایم در بازارها و مراکز تجاری از سوی فروشندگان و متصدیان فروش، دست فروشان و نیز افرادی که تحت عنوان تماشاچی یا خریدار وارد بازار می شوند؛ قابل تحقق است. بزه های ارتکابی در بازار را می توان به دو دسته عمده جرایم مالی و غیر مالی قابل تقسیم دانست. هرچند با توجه به جنبه اقتصادی بازار، بیش از همه وقوع جرایم مالی در بازار و مراکز تجاری مورد توجه قرار گرفته و در وهله نخست، تکوین بزه های مالی به اذهان خطور می نماید.‏

در زمینه جرایم مالی، مصادیق بزهکاری از سوی متصدیان فروش به صورت ارتکاب جرایمی چون گرانفروشی، کم فروشی، به‌کارگماشتن کودکان تحت عنوان پادو وکارگر و تخلفاتی چون عدم نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها، عدم ارائه فاکتور فروش و در نهایت تضییع حقوق مصرف کنندگان و همچنین تکوین پدیده هایی چون تکدی گری و دستفروشی رایج و شایع می باشد. از دیگر سو ارتکاب جرایمی چون سرقت، جیب بری، کیف قاپی از سوی افرادی که به هر نحوی در محل بازار در ترددند بر روی خریداران و یا فروشندگان انجام می پذیرد. در مورد جرایم غیر مالی باید اذعان داشت وقوع جرایم جسمی چون ضرب و شتم و نیز جرایم گفتاری چون هتاکی بین فروشندگان و یا خریداران به علت عدم توافق در معامله مورد نظر و یا سوء استفاده فروشندگان متصور می باشد. علاوه بر آن بزه رایج و شایعی که در بازارها صورت می پذیرد؛ ایجاد مزاحمت برای خریداران و بویژه بانوان از سوی برخی افراد که اغلب در بازارها و مراکز تجاری پرسه می زنند، می باشد. از نظر علم جرم شناسی، تحقق بزه در بازار و مراکز تجاری دارای علل و عواملی می باشد که به اجمال می توان موارد ذیل را مورد مطالعه قرار داد.

جاذبه های جرم شناختی مؤثر در بزهکاری در بازار

پیش از بیان جاذبه های تأثیرگذار در وقوع بزه در بازار، بررسی اجمالی نظریات عمومی علم جرم شناسی در ارتباط با علل بزهکاری ضروری به نظر می رسد. البته باید اذعان داشت نظریات جرم شناختی در زمینه علل بزهکاری به طور دقیق و کامل با علل بزهکاری در بازار قابل انطباق نیست. ولی در نهایت می توان نظریات جرم شناختی ذیل را در وقوع بزهکاری در بازار و مراکز تجاری مورد توجه قرار داد: ‏

نظریه انتخاب عقلانی

این نظریه بیشتر به وسیله کورنیش و شناخته می شود و بسیاری از جرم شناسان از جمله هیرشی وجود دارند که حداقل بخشی از این دیدگاه را پذیرفته اند. نظریه انتخاب عقلانی به تشریح انگیزه مجرم برای ارتکاب جرم به عنوان تلاشی برای رفع نیاز ها ی عادی نگاه می کند. این، عقلانیت فرایند تصمیم گیری است که فرصت‌ها را برای رفع نیاز ها، هزینه ها ی بالقوه عمل و سود های پیش بینی شده تعیین می نماید. از دیدگاه نظریه انتخاب معقول ما نیاز به این داریم که تصور نماییم اکثر مجرمین افرادی معقول و منطقی هستند که می توان از ارتکاب جرایم بعدی توسط آنها به‌واسطه افزایش مجازات هایی که امکان دارد متحمل بشوند، ممانعت نمود. در عرصه‌های اقتصادی، عقیده بر این است که اشخاص همیشه به گونه ای عمل خواهند کرد که سود خویش را افزایش دهند.آنان تابع محرک ها و عوامل بازدارنده هستند. لذا بهترین سیاست برای نظام عدالت کیفری سیاستی است که از ارتکاب جرایم با صرف حداقل هزینه های مالی ممانعت بکند.‏

و ...


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.